25 березня 2020 р.

Психологічний супровід випускників під час підготовки до ДПА та ЗНО

Психологічний супровід випускників під час підготовки до ДПА та ЗНО

Період завершення навчання в школі це час першого дорослого випробування, яке показує наскільки випускники готові до дорослого життя. Результати випускних іспитів мають велику значимість для дітей. Існує думка, що спеціальної психологічної підготовки до ЗНО не потрібно, випускникам досить пробного іспиту та інструкції з правил проведення, але процедура проходження ЗНО - діяльність складна і така, що ставить особливі вимоги до рівня розвитку психологічних функцій.
Тестування передбачає формування особливих навичок: вміння виділити суттєві сторони в кожному питанні і відрізняти їх від другорядних, вміння оперувати фактами вирваними із загального контексту.
Стрес на іспиті пов'язаний з тим, що процедура безпосередньо пов'язана з самооцінкою підлітка. Дефіцит часу значно підвищує тривогу учня, у нього з'являється страх «не встигнути», а це в свою чергу сприяє нераціональному розподілу часу і негативно впливає на результати.
При здачі ЗНО випускники позбавлені психологічної підтримки, приймають і оцінюють результати іспиту незнайомі люди, що призводить до підвищення тривоги і недостатньою сконцентрованості на завданні.
Необхідність і важливість психологічної підготовки старшокласників до ЗНО обумовлена ​​низкою причин:
- Наявність ряду особливостей самого ЗНО, що вимагають від випускника, крім предметних знань, ще й особистісної, психологічної готовності до його виконання;
- Необхідність збереження здоров'я випускників, як фізичного, так і психологічного;
- Нереалістичність установок, необ'єктивність уявлень про ЗНО у старшокласників, педагогів і батьків.
Рекомендації при підготовці до ЗНО та ДПА
Зовнішнє незалежне оцінювання в психологічному плані для школярів це справжнісіньке випробування. Ситуація здачі іспиту для всіх учнів однакова, а переживає її і поводиться в ній кожен по-різному. З чим це пов'язано? Звичайно, багато в чому з тим, як учень вивчив матеріал, наскільки добре знає той чи інший предмет, наскільки впевнений в своїх силах. Іноді буває так: учень дійсно добре вивчив матеріал, і раптом на іспиті у нього виникає почуття, що все забув, в голові метушаться якісь уривки думок, сильно б'ється серце. Для того щоб цього не сталося, випускники повинні навчитися долати свій страх, навчитися прийомам мобілізації і концентрації.
В нашому ліцеї проводиться психологічна підтримка учнів. Навчання навичкам саморегуляції, самоконтролю. Підвищення впевненості в собі, в своїх силах, тестування. ЗНО та ДПА вимагають попередньої підготовки всіх учасників освітнього процесу. Для вирішення цих завдань рекомендуємо наступне:
-cпочатку підготуй місце для занять (прибери зайві речі, можна ввести в інтер'єр кімнат жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність;
-склади план занять на кожен день;
-активно працюй з досліджуваним матеріалом при його читанні. 
Користуйся наступними методами:
-зазначай головне олівцем;
-роби замітки;
-повторюй текст вголос;
-обговорюй питання з однокласниками.
Для оптимального розміщення інформації в пам'яті користуйся такими прийомами:
- Метод опорних слів;
- Метод асоціацій.
Позаймавшись близько години, зроби коротку перерву.
Якщо тебе хилить в сон настільки сильно, що ти не можеш зосередитися, то краще лягай спати. При сильному стомленні важко сконцентрувати увагу. Поспи, потім продовжуй заняття.

Немає коментарів:

Дописати коментар